Zoek je een lifecoach in Groningen voor een specifiek probleem of vraagstuk, dan is een coachingstraject bij LeefGelukkig iets voor jou.

Voor welke hulpvragen kun je bij een lifecoach terecht?

Eigenlijk kun je met heel veel verschillende hulpvragen bij een lifecoach terecht. Het gaat erom dat je gemotiveerd bent om iets in je leven te veranderen. Je merkt bijvoorbeeld dat je steeds meer ontevreden bent met je huidige manier van leven. De opleiding die je volgt bevalt niet meer en je weet niet wat je wel zou willen doen. Je hebt relatieproblemen en weet niet zo goed wat je nu het beste kunt doen. Of je hebt onlangs een geliefde verloren en je hebt behoefte aan hulp en ondersteuning in het rouwproces. Een coachingstraject kan je helpen om meer duidelijkheid te verschaffen in de situatie waardoor je beter keuzes kunt maken.

Hoeveel sessies?

Dit is afhankelijk van jouw hulpvraag. Een coachingstraject duurt maximaal één jaar. Tijdens de coachingssessies maak ik gebruik van Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Therapy klinkt heftig maar het is meer een training dan therapie. Wil je weten wat Acceptance and Commitment Therapy precies inhoudt klik dan hier.

Wat je kunt verwachten

We hebben gesprekken waarin je inzichten en praktische handvatten krijgt en samen met mij oefent. Tijdens de eerste sessie bepalen we wat precies je hulpvraag is en kijken we of we alvast doelen kunnen stellen. Er wordt veel geoefend tijdens dit coachingstraject en je krijgt opdrachten mee. Dit klinkt spannend maar oefenen is essentieel voor verbetering. Het uitgangspunt is dat je alleen door oefenen verder komt. Klik hier voor een kennismakingsgesprek.

ACT is toepasbaar op een groot aantal verschillende problemen en vraagstukken. Hieronder zie je een aantal voorbeelden.

  • Je zit vast in negatieve verhalen over het verleden en dit heeft een negatieve invloed op je leven nu.
  • Je piekert teveel over de toekomst.
  • Je hebt moeite om emoties toe te laten.
  • Je kunt het verlies van een geliefde niet goed verwerken en loslaten.
  • Je hebt een negatief zelfbeeld en je wil dit veranderen.
  • Je bent te kritisch naar jezelf, te perfectionistisch.
  • Je hebt relatieproblemen en je weet niet zo goed hoe je hier het beste mee kunt omgaan.