Zoek je een coach voor een specifiek probleem of vraagstuk, dan is personal coaching iets voor jou. Je wil bijvoorbeeld; een negatief zelfbeeld veranderen.

Hoeveel sessies?

In maximaal 9 sessies ben je klaar en kun je zelf verder. Tijdens deze sessies maak ik in meer of mindere mate gebruik van Acceptance and Commitment Therapy (ACT). Therapy klinkt heftig maar het is meer een training dan therapie.

Wat je kunt verwachten?

We hebben gesprekken waarin je inzichten en praktische handvatten krijgt en samen met mij oefent. Tijdens de eerste sessie bepalen we wat precies je hulpvraag is en kijken we of we alvast doelen kunnen vaststellen. Er wordt veel geoefend tijdens dit coachingstraject en je krijgt opdrachten mee. Dit klinkt spannend maar oefenen is essentieel voor verbetering. Het uitgangspunt is dat je alleen door oefenen verder komt. Klik hier voor een kennismakingsgesprek.

ACT is toepasbaar op een groot aantal verschillende problemen en vraagstukken. Hieronder zie je een aantal voorbeelden.

  • Je zit vast in negatieve verhalen over het verleden en dit heeft een negatieve invloed op je leven nu.
  • Je piekert teveel over de toekomst.
  • Je hebt moeite om emoties toe te laten.
  • Je kunt het verlies van een geliefde niet goed verwerken en loslaten.
  • Je hebt een negatief zelfbeeld en je wil dit veranderen.
  • Je bent te kritisch naar jezelf, te perfectionistisch.

Wil je weten wat Acceptance and Commitment Therapy precies inhoudt klik dan hier.